Dr Wendy Bellis

Wendy Bellis jest specjalistą stomatologii dziecięcej i honorowym starszym wykładowcą klinicznym w Eastman Dental Institute w Londynie. Od 1985 roku pracowała w Community Dental Service w centrum Londynu i zdobyła szerokie doświadczenie w pracy z dziećmi specjalnej troski.
Specjalizuje się w temacie kształtowania zachowań dzieci w gabinecie stomatologicznym oraz  opiece stomatologicznej nad dzieckiem autystycznym. Po ukończeniu studiów doktoranckich w 1983 r. w zakresie zachowań dzieci, odpowiada za program nauczania w zakresie tematyki zarządzania zachowaniami w ramach nauczania podyplomowego  stomatologii dziecięcej w Eastman Dental Institute. Przez wiele lat jej praca kliniczna dotyczyła niemal wyłącznie zaburzeń ze spektrum autystycznego, a autystyczne dzieci stanowiły 90% jej pacjentów.
Łącząc swoją wiedzę i doświadczenie w obu tych dziedzinach, prowadzi wykłady w tym zakresie w kraju i zagranicą, oraz jest współautorem ​​aktualnych i powszechnie znanych podręczników stomatologii dziecięcej.

Wykorzystując swoją przełomową pracę w The TreeHouse School w północnym Londynie, Wendy uczy, jak włączenie elementów Stosowanej Analizy Zachowania (ABA) do leczenia stomatologicznego dzieci autystycznych może pomóc im w rozwijaniu umiejętności radzenia sobie nie tylko z profilaktyką w domu, ale także z leczeniem w gabinecie stomatologicznym.

Kształtowanie zachowania dziecka - o co w tym wszystkim chodzi i co wiemy nowego? Część 2

Zdolność do kształtowania zachowania dziecka jest najważniejszą umiejętnością w stomatologii dziecięcej i fundamentem naszej specjalności.

Pomimo wagi tego tematu, często jest traktowany jako oczywistość w edukacji pediatrycznej. Chociaż wszyscy lubimy myśleć o sobie jako o ekspertach w tej dziedzinie, nadszedł czas, aby ponownie spojrzeć na ten złożony kontrowersyjny obszar. Czy naprawdę musimy zmienić nasze podejście? Dlaczego i jak?

Wykład ten rzuci wyzwanie temu, czego wszyscy nauczyliśmy się w tej dziedzinie, analizując zmiany w postawach i podejściach, które rozwijają się w społeczeństwie, a więc również w gabinecie stomatologicznym. Poddana zostanie dyskusji rola i etyka klinicznego unieruchamiania / ograniczenia naszych pacjentów dziecięcych, zostanie zaprezentowany przegląd tego tematu budzącego duże emocje i kontrowersje wraz z technikami badania dzieci.

Jakie czynniki wpływają na zachowanie dziecka w gabinecie stomatologicznym - na które z nich możemy mieć wpływ jako stomatolodzy dziecięcy? A co z technikami i wytycznymi?

Wykład zakończy się dziesiątkami wskazówek dotyczących kształtowania zachowań dzieci.

Zaburzenia należące do spektrum autyzmu dla stomatologów dziecięcych, niektóre problemy i ich rozwiązania.

Coraz częściej trafiają do naszych gabinetów dzieci z zaburzeniami należącymi do spektrum autyzmu (ASD) których opieka stomatologiczna jest często wyzwaniem. Zostaną zaprezentowane aktualne poglądy na ten kłopotliwym a zarazem fascynujący stan, który staje się tak powszechną prezentacją, nie tylko w trakcie naszego leczenia, ale także w codziennym życiu. Wykłady będą stanowiły uaktualnienie bieżących badań na ten temat, w tym etiologii, genetyki i chorób współistniejących, które mają wpływ na opiekę stomatologiczną dziecka.
Wykłady będą dotyczyły znaczenia i rozpoznawania problemów sensorycznych u dzieci z ASD i zaprezentują strategie radzenia sobie, pomagające dziecku i rodzinie przystosować się do tych wyzwań zmysłowych w odniesieniu do domowej opieki jamy ustnej.
Przedstawione zostanie praktyczne podejście do zarządzania oraz strategie komunikacyjne dla stomatologa dziecięcego w zakresie świadczenia opieki dentystycznej. Zostanie zaprezentowane znaczenie zadawania właściwych pytań i słuchania odpowiedzi.
Wydaje się, że jest to wiek autyzmu. Jako stomatolodzy dziecięcy, co możemy zrobić, aby zapewnić dzieciom wrażliwym wysokiej jakości i odpowiednią opiekę stomatologiczną?