Sen jest tak samo ważny dla naszego organizmu, jak tlen woda czy jedzenie. Bez tych czynników prawidłowe funkcjonowanie jest niemożliwe. Tymczasem okazuje się, że bardzo duża część społeczeństwa ma problemy z zasypianiem i spokojnym przespaniem całej nocy. Każdemu może zdarzyć się taka sytuacja, jeśli jednak przytrafia Ci się to zbyt często możesz mieć poważny problem – jak walczyć z bezsennością?

Przyczyny bezsenności

Zanim zaczniesz poszukiwać odpowiedzi na pytanie co jest dobre na sen? Zastanów się, co może wpływać na Twoje problemy z zasypianiem. Przyczyn problemów z zasypianiem upatruje się w wielu czynnikach, najpopularniejszym jest codzienny stres, jednak bardzo często jest również objawem depresji czy nerwicy. Zdarza się także, że bezsenność to skutek uboczny stosowania niektórych leków bądź stanowi następstwo nadużywania alkoholu.

Bezsenność to objaw, który zwykle towarzyszy niektórym chorobom, takim jak AIDS, nowotwory, schorzenia serca czy płuc. Często dotyka też osób starszych – wynika to z mniejszej ilości wydzielanej melatoniny. Badania pokazują, że problem dotyczy częściej kobiet niż mężczyzn. Zazwyczaj osoby mniej wykształcone, bezrobotne lub przechodzące trudności życiowe cierpią na bezsenność. Co robić w takiej sytuacji?

Problemy ze snem

Aby dowiedzieć się co jest dobre na sen? Najlepiej udać się do specjalisty, który pomoże także zdiagnozować przyczyny zjawiska i podpowie jak walczyć z bezsennością. Jednak przytrafiające się nam epizody nie zawsze wiążą się z poważnymi problemami, czasami zanim pójdziemy do lekarza warto wypróbować naturalne sposoby na sen.

Jeśli rozpocząłeś swoją walkę z bezsennością, na samym początku zastanów się co pomaga zasnąć? Zwykle odpowiedzi okazują się banalnie proste. Niekiedy jest to dobrze dostosowana pościel – nie za ciepła i nie zbyt lekka oraz przewietrzone pomieszczenie, w którym temperatura oscyluje w granicach 18-21 stopni Celsjusza. Często naturalnym środkiem nasennym są niektóre olejki eteryczne, które korzystanie wpływają na jego jakość.

Badania naukowe pokazują, że istnieje bezpośredni związek pomiędzy ćwiczeniami, a jakością snu. Dowolny wysiłek fizyczny korzystnie wpływa na jego wydłużenie oraz jakość. Więc jeśli jesteś osobą mało aktywną i zastanawiasz się co na sen jest dobre – koniecznie wprowadź do swojego życia trochę ruchu, ogranicz także korzystanie z laptopa, tabletu czy komórki bezpośrednio przed zaśnięciem i zadbaj o odpowiednią dietę. Z pewnością zauważysz poprawę. To najprostsze domowe sposoby na zaśnięcie.

Domowe sposoby na bezsenność

Strach związany z problemami z zaśnięciem oraz skutkami nieprzespanej nocy, często skłania nas do zażywania środków uspokajających i nasennych. Należy jednak stosować je ostrożnie, by uniknąć możliwych uzależnień. Zdecydowanie lepiej wybierać łagodne metody i sięgać po domowe sposoby na bezsenność, które pobudzają szyszynkę do wydzielania melatoniny.

Czy zastanawiając się na tym, co pomaga na sen, pomyślałeś kiedykolwiek o soku wiśniowym? Okazuje się, że zawiera on tryptofan – naturalny aminokwas, który przekształca się w serotoninę, a ta z kolei zwiększa stężenie potrzebnej melatoniny. Twój organizm wyprodukuje jej jeszcze więcej, jeśli przed zaśnięciem zjesz trochę malin, które posiadają znaczne ilości tak niezbędnego dla prawidłowego snu hormonu. Innymi naturalnymi sposobami na sen są truskawki, jeżyny i agrest czy porzeczki. Zatem zaskakujący może okazać się fakt, że najlepszymi naturalnymi środkami nasennymi są owoce!

Innym domowy sposobem na sen są bogate w potas, magnes, fosfor wapń i żelazo – banany. Posiadają wszystko to, co pozwoli Ci się zregenerować po ciężkim dniu. Na problemy z zasypianiem równie wskazana jest szklanka ciepłego mleka przed pójściem do łóżka. Wśród naturalnych środków nasennych uwzględnia się także podstawowe zasady dietetyczne. Nie jedz bezpośrednio przed snem i unikaj obfitych kolacji, stawiaj także na lekkie produkty – ciemne pieczywo, wędliny i warzywa.

Jeśli do tej pory nie wiedziałeś co pomaga na sen, sam widzisz, że sposoby są banalnie proste, a bezsenność nie zawsze musi być wynikiem choroby czy poważnych dolegliwości. Pamiętaj jednak, że gdy domowe sposoby na sen nie pomagają, koniecznie zgłoś się do lekarza, który zdiagnozuje źródło problemu i wdroży odpowiednie leczenie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *